Monday 19 November 2012

Tunjuk dan Katakan



  • Teman tapi mesra

Pernah tak korang ada teman tapi mesra?  Korang berkawan, tapi dah rapat macam orang bercinta.  Maybe korang suka kat kawan korang tu, tapi malu nak bagitau and korang sayangkan persahabatan korang tu.  Well di sinilah pentingnya kalau korang memang sayang or suka seseorang tu, korang harus tunjukkan dan katakan kepadanya.  Kalau korang tunjuk je dari cara korang layan mereka, maybe ada yang tak faham.  Al maklumlah tak semua mempunyai gaya pemikiran yang sama.


  • Pasangan yang dah berkahwin

Hari tu aku ada lah menonton cerita Desperate Housewives (favourite tuuu :P).  Ada satu scene tu Eva Longoria berbual ngan seorang datuk yang dah tua(kalau dah datuk mestilah tua kan -.-) mengenai isteri datuk tu yang dah meninggal.  Datuk tu bagitau "Kalau dah kahwin, kata-kata yang menunjukkan kita sayang pada seseorang tu dah jarang dikatakan sebab mereka sendiri dah tahu".  Dalam cerita tu masa isterinya dah nazak baru dia bagitau semua perkara yang isterinya harus tau.  So mahukah kita jadi begitu juga?  Jangan assume orang yang kita sayang tahu perasaan kita daripada kelakuan kita terhadap mereka.  Tak salahkan kalau bagitau perasaan sayang kita hari-hari walaupun dah kahwin?  Nanti semakin hari semakin sayanglah antara satu sama lain.  *Macamlah aku ada pengalaman kan?  Hoho*


  • Percintaan jarak jauh

And lagi satu aku ada baca di satu bahagian majalah tu, kira macam Ask and Answer session lah.  Di situ ada seorang lelaki bertanya apa yang harus dilakukan dalam percintaan jarak jauh.  Then jawapannya ialah kita harus saling berhubung dan bagitau kata-kata yang menggambarkan perasaan kita terhadap orang yang kita sayang tu.  Tak kisahlah jadi mat jiwang sedikit kalau nak kekalkan perhubungan tu.  Jangan ego sangat ok.  Attention to guys!  Hehe..

Bagi aku benda ni bolehlah diamalkan kepada orang-orang yang kita sayang; family, kawan-kawan and etc. Spread the love yow! <3  Untuk peringatan bersama :)

If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: