Monday 18 November 2013

Job Hunting


Hai hey hello... Memandangkan line agak baguih and aku tengah free sekarang, aku nak share laa sikit apa yang aku buat time cuti ni.  Aku baru je lepas tonton konsert final AF 2013. Memang tak sangka Faizul boleh menang, but I'm happy because dia wakil dari Borneo and he managed to grab the first place!  Hoho...


Masa cuti ni macam-macam pekerjaan yang aku lakukan.  Pekerjaan-pekerjaan yang aku lakukan adalah seperti berikut:
  • Penonton-tegar-tv
  • Pendengar-tegar-muzik
  • Pemakan-tegar-homecook
  • Penidur-tegar (penidur? -..- )
  • Pelayar-tegar-Internet
  • Pechat-tegar-WeChat :D Hehehe
Macam tiada life je aku kalau just stay kat rumah.  Well, beberapa minggu yang lepas aku ada gak arr try cari kerja kat Kuching, sama tempat kerja with my friends.  Malangnya aku rasa time interview dengan bos dorang aku ada buat mistake sikit.  Aku bagi tau aku just nak kerja kat situ dalam 2 3 bulan je.  Takkan arr ada bos yang nak ambik pekerja yang nak bekerja dalam masa macam tu je kan.

Awal bulan 11 ni tadi kitorang dapat result and aku telah berjaya menamatkan diploma aku dengan CGPA yang memuaskan aku walaupun tak sebagus yang diharapkan.  Aku dengar-dengar bulan 5 tahun depan baru kitorang konvo. Lama tuuu....

So sekarang sambil aku online sambil aku cari kerja kat website yang ada provide iklan pasal job vacancies.  Aku cari yang kat area Kuching.  Resume pun dah banyak aku sent kepada syarikat-syarikat/agensi yang memerlukan pekerja tu.  Aku cari mana yang seseuai dengan kursus yang dah aku ambik masa kat UiTM Kota Samarahan tu dulu je arr.  Walaupun aku belum ada pengalaman bekerja harap-harap ada gak yang terpikat dengan resume aku tu nanti. Hoho... Wish me luck people.

Apa yang aku buat sekarang is just follow the flow sebab aku takda specific ambition/occupation yang aku nak. Aku hanya buat yang terbaik dalam apa saja yang aku lakukan. Kalau time sekolah rendah dulu orang tanya apa cita-cita aku, aku just jawab nak jadi guru sebab dah orang tanya, mestilah kita jawab apa yang patut kan. Haha... Then time PLKN jurulatih yang jadi mentor aku plak tanya cita-cita aku apa, aku jawab "Takda cita-cita cikgu. Tengok result SPM laa". Muehehe... And sekarang aku dah habis diploma, aku pun carilah kerja yang bersesuaian dengan qualification aku.  

Banyak sangat benda yang aku nak buat sebenarnya.  Minat pun banyak, sampai tak tahu nak buat yang mana satu yang harus aku pilih untuk dijadikan career. Eceh.. Hehe.  Well my baby ada gtau it's not possible that I can do it all.  Antara benda yang aku nak buat/jadi ialah:
  • Entrepreneur/buat bisnes sendiri
  • Travel satu dunia (especially ke Jepun)
  • Freelance photographer (someday kalau ada peluang aku nak berjinak-jinak dalam bidang ni sebab minat tu dah ada)
  • Involve in volunteering
  • And many more laa...
Hala tuju aku sekarang aku belum pasti lagi. Tapi yang pasti, aku nak cari kerja dulu. Hoho... Doakan aku supaya dapat kerja dalam masa yang terdekat keyh.  So long people.... (^ ^)/






If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

1 comment:

Ciktie said...

selamat tengahari :)