Wednesday 7 November 2012

Susah Nak Buang Barang



Hard to throw something away especially when memories are attached to it.

Hey ya bloggers.  Cuba check bilik korang or rumah korang, ada tak barang yang dah lama tak dipakai dan tak diusik-usik lagi?  Kalau ada, maybe korang pun ada masalah macam aku gak arr.  Aku susah nak buang suatu-suatu barang tu walaupun aku tau benda tu akan jarang dipakai ataupun tidak akan dipakai lagi.  Terutamanya bila aku ada kenangan bersama barang tu.  Hee..  Mungkin sebab tu arr aku sayang nak buang barang, tetapi kat rumah memang banyak barang yang dah tak diguna.

Pernah tak korang tengok Clean House kat channel 702 di mana pihak Clean House akan pergi ke rumah orang yang menghubungi mereka untuk menyelesaikan masalah rumah yang bersepah tahap dewa.  Memang bersepahlah rumah mereka.  And apabila ditanya mengapa rumah mereka boleh jadi macam tu, jawapannya mereka sayang nak buang barang tu sebab barang-barang tu dijadikan kenangan oleh mereka.  Kita semua pun ramai yang macam tu gak kan?  

Well bagi aku, kenangan tu kita takkan lupakan setelah barang tu kita buang kalau hati dan fikiran kita tak berubah.  Tetapi kita tetap ingin melihat benda tu kat depan mata, semakin ditatap, semakin sayang and semakin kuat ingatan pada kenangan tu bukan?  Kalau barang yang kita sayang tu dah banyak sangat, mana tau bleh buat mini muzium nanti.  Hee..

Old thing doesn't means that it does not has value.  It might has the highest value than the new one.



If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: