Sunday, 4 November 2012

Pesta Sematan 2012


Hey yow bloggers sekalian.  Kali ni Pesta Sematan diadakan pada 2 - 4 November 2012.  Setiap tahun pesta ni lah yang dinanti-nantikan oleh penduduk di Sematan termasuk aku sekali.  Hehe..  Pesta ni telah diadakan semenjak dari tahun 2009 sampailah sekarang.  Banyak aktiviti diadakan dari pagi sampai ke malam sepanjang Pesta Sematan ni seperti pameran, ekspo tani dan jualan.  Pesta ni dijayakan oleh pihak DiGi dengan kerjasama sekatriat Pejabat Daerah Kecil Sematan.  Nak tau lebih lanjut lagi bleh baca kat sini.

Aku pergi kat pesta tu pada pagi Jumaat, 2hb November dan malam semalam, hari Sabtu.  Pesta tu tak jauh je dari rumah kitorang, dalam 2km cam tu je.  Malam tadi aku ngan family aku terpaksa jalan kaki sejauh 200m cam tu sebab kurang tempat parking.  Terpaksalah parking jauh dari pesta tu.  Aku tak beli banyak barang pun dari pesta tu.  Hanya beli keychain je.  Aku tak ambik gambar

Macam ni lah keadaan kat pesta tu.  Yang ni semasa pesta tahun lepas.  Kali ni pengunjung nya pun tetap ramai macam selalu.  Aku dapat gambar ni dari sini


Keychain for him..  Muehehe...  Yang ni satu huruf, RM1.  Talinya plak free.

Yang ni aku punya.  Satu huruf RM 0.80.

Antara barang-barangan yang dijual
Yang ni memang nampak kiut sangat.  Kalau aku banyak duit memang aku nak beli ni.



Aku harap tahun depan pesta ni pun akan diadakan semasa aku tengah cuti semester gak.  Masa ni lah ramai kawan aku akan pergi ke Sematan dan kami dapat berjumpa dan lepak bersama-sama.  Yang dari Kuching pun ramai gak pergi ke pesta ni.  Pesta Sematan inilah yang menjadi salah satu tarikan yang terdapat di tempat aku tinggal, Sematan.  Harap-harap pesta ni tetap diteruskan setiap tahun.






If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

1 comment:

Hanif Idrus said...

Membeli belsh dengan sakan...hihihi