Tuesday 9 October 2012

Live Accident Happened during PMR


Haloha blogger-blogger yang cantik molek hensem kacak sekalian.  Kepada yang ambik PMR hari ni tadi, masih belum terlambat untuk aku ucapkan semoga korang dapat menjawab dengan tenang dan buat yang terbaik untuk korang bukan?  *kalau tak jawab dengan tenang, nanti kitorang bleh jadi blur habis, kan susah*  Untuk 1st paper, selalunya kitorang memang rasa nervous kalau nak masuk kelas untuk exam tu.  It's normal to be nervous ok.  Tapi yang penting asalkan korang dah prepare awal dan ready untuk paper yang akan diduduki.

So seperti tajuk yang agak dramatik kat atas, aku nak cerita apa yang terjadi sebenarnya petang tadi semasa student nak menduduki ujian Agama Islam.  Seperti biasa selain daripada meroyan and merayap di blog, aku suka melepak di Facebook kalau bleh 24/7 walaupun tak banyak sangat benda menarik yang berlaku kat situ.  Stalk profile orang je keja aku.  Hehe...  Then baru tadi aku dapat tau ada student yang tercedera sebelum nak menduduki peperiksaan.  Masa tu dorang masih belum masuk kelas lagi.


Ok..kalau dah nampak tulang tu memang teruk lah kan.  Whiteboard tu jenis movable.  Kejadian ni berlaku kat sekolah aku dulu.  Aku rasa student ni memang tak dapatlah nak menduduki paper yang lain selepas ni sebab jari ibu kiri sebelah kanan dia yang tercedera tu.    T^T   Memang kesian sangat...  Aku harap dia cepat sembuh selepas ni.  

Memang betullah malang tidak berbau.  Selalunya kita memang dah berhati-hati, tapi ada benda lain plak yang akan terjadi.  Contohnya macam pelajar tu tadilah.  Kita pun takkan sangka yang besi kat whiteboard tu akan tumbang.  Semoga student tu tadi bersabar dengan apa yang terjadi.  

Okeyh, nak share quote kat sini
There is no good luck.  Good luck only can be created when there is chance and preparation.

For PMR candidates, do the best and enjoy your exam.  Only then you can answer your paper without having stress during the exam.  ^ ^



If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: