Friday 19 October 2012

Kita Merancang, Tuhan yang Menentukan



Agak serious tajuk aku kali ini kan?  Hohho..  Well, masa ni aku pun tengah serious dengan dahi ku berkerut-kerut.  :D Pernah tak korang rasa hidup kat dunia ni macam ada yang tak adil je?  Contohlah, orang yang tak bekerja keras macam kita boleh dapat banyak duit.  And dalam hidup ni kita selalunya perlukan perancangan.  Merancang bagaimana kita mahu kehidupan kita terlaksana dan ada juga ibu bapa yang telah merancang dari awal bagaimana anak mereka yang baru saja lahir harus meneruskan kehidupan; study kat mana, jurusan apa yang patut diambil and etc.  

Memang perancangan itu akan membuat kehidupan kita lebih terurus.  Tapi kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukannya.  Kadang-kala apa yang telah kita rancang tidak menjadi dan ini boleh membuatkan kita merasa tidak berpuas hati dan merana.  Kan3?  Apa-apa pun, kita haruslah akur dengan aturan Tuhan kerana Dia lebih mengetahui.  Dan walaupun kita tidak dapat apa-apa yang telah kita rancangkan tu, hidup kita belum berakhir lagi.  Janganlah frust sangat sampai tahap nak diving dari tingkat 4 bangunan. 

That's why I enjoy carefree life.  I do things randomly dan tidak menjadi terlalu serius dalam kehidupan seharian.  Aku juga tidak mempunyai perancangan untuk mendapatkan pekerjaan apa setelah tamat pengajian nanti.  I just follow the flow..  Is it normal? :|  Tapi dalam apa jua yang aku lakukan dalam kehidupan seharian contohnya semasa aku masih bergelar student ni, aku memang akan mencuba untuk melakukan yang terbaik setiap hari.  That's all matter.  Nothing more, nothing less.  


If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: