Friday 7 December 2012

Pengalaman Ketakutan


Pengalaman ketakutan and pengalaman menakutkan ada sama tak maksudnya?  Haha..  Tolong bezakan ya.  Aku tak tahu nak gelak ke ape kalau difikirkan semula pasal malam tadi.  Nak dijadikan cerita, roommate aku balik ke rumahnya semalam dan tinggallah aku sorang kat bilik.  Dahlah semalam malam Jumaat, agak goyahlah sikit keberanian aku.  Haha...  And the story will begin.....................


Dalam pukul 11 macam tu aku dah otw tidur dah.  Satu lampu aku biarkan terpasang wok.  Hahah..  Nampak sangat aku ni takut tido sorang-sorang time kat hostel ni.  Then dalam pukul 1 pagi aku tersedar balik.  Cun gak masa tu bunyi anjing menyalak.  What the...  Dahlah aku teringat cerita senior sem lepas mengenai blok hostel kami ni, apalagi macam-macam aku imagine.  Bahlol punya Kiko.  Haha aku pun tak tahu, aku mudah sangat berfikir dan berimaginasi sebelum nak tidur.  Parah-parah...  Masa tu hati aku dah berdebar-debar and aku dapat rasa jantung aku berdegup makin kuat.  Aku mengaku aku takut semalam.  Hahahaiya... Aku sedar and bukak mata seluas-luasnya sampai pukul 3 pagi.  

Macam ni kot rupa aku malam tadi.  Muehehe...

And dalam masa beberapa jam aku tak tidur tu aku pun adalah berdoa. (Masa takut baru tau nak berdoa ya Kiko.  Padan muka aku T^T )  Baru hati ku rasa tenang sikit.  Dan dalam masa dah tenang tu jugaklah aku banyak berfikir.  So what did I think?  Aku berfikir, kalau aku ada benda macam pelindung ke, benda yang boleh jauhkan makhluk halus dari aku ke and whatsoever you wanna call it, maybe aku takkan takut.  Tapi selepas difikir balik sebenarnya kita boleh mengelakkan diri kita daripada berasa takut dengan iman dan fikiran kita sendiri.  Kalau benda yang aku mention kat atas tadi ada pun kita punya mind set je yang akan berubah.  Maybe kita akan mengatakan pada diri kita "Aku ada pelindung, tak perlulah ku takut.  Benda tu takkan kacau punya".  Hoho..  

Semalam time aku dah ngantuk sangat aku dah tak rasa takut dah lagi.  Yang ku harap ialah aku dapat tido nyenyak sebab pagi ni tadi aku ada kelas pukul 8.  Dan apa yang aku imagine masa tu ialah hantu takkan dapat masuk ke bilik sebab pintu berkunci.  Sebab dah ngantuk sangat kan, aku buatlah anggapan sendiri untuk menyenangkan hati.  Haha...  What the heck...  Dalam movie pun tak pernah ada hantu yang tak dapat masuk melalui dinding ke ape ke.  Tu lah sapa suruh penakut sangat.  Muehehe...  Lepas ni aku yakin and pasti roommate aku juga akan selalu pulang ke rumahnya sebab rumahnya tak beberapa jauh dari Kuching ni.  Pengalaman ni menyedarkan aku supaya aku mendalami lagi ilmu agama.  Hoho...  Bukan parent aku tak pernah suruh pun, aku je yang kurang kesedaran sivik sikit.  That's all for today.  Take care of yourself people. ^ ^ \ /



If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

1 comment: