Thursday, 27 September 2012

Life Is Fragile



Pernah tak korang nampak simbol ni kat kotak barangan kaca?  Tapi aku bukan nak cite pasal barangan kaca yang mudah pecah tu.  Hehe... 

What I wanna share is about our life that are fragile.  





Firstly, life is fragile, handle with care.  Apa yang aku ingin katakan di sini ialah cara kita menjalankan kehidupan sehari-hari boleh mempengaruhi kehidupan kita.  Bagaimana kita layan orang di sekeliling kita dan bagaimana kita menghargai kehidupan kita sendiri.  Maksud yang aku ingin sampaikan ialah, layan orang sebagaimana kita mahu orang lain layan kita.  Then kita memang selalu dilanda masalah.  Kalau kita terlalu mengikut perasaan, nyawa pun boleh melayang.  



Secondly, our heart is fragile too.  Hati kita pun mudah terusik bukan?  Ini bukan bagi orang yang bercinta saja.  Kadang-kadang kita boleh menyakiti hati orang lain tanpa kita sedari.  Apalagi menyakiti hati orang yang kita sayang dengan sengaja.   Yang itu jauh sekali kita nak lakukan.  So apa yang penting ialah kita harus hormat dan hargai orang yang kita sayang bagi mengelakkan hati mereka dan hati kita sakit.


Tapi yang paling penting ialah sekiranya kita menghadapi masalah, doa adalah jalan yang terbaik sekiranya tiada jalan lain bagi menyelesaikan masalah kita.  Setiap agama mengajar kita ke arah kebaikan dan dengan doa, diharap kita memperoleh kebenaran dan jalan bagi setiap masalah kita.  










If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

2 comments:

Hanif Idrus said...

Entri yang baik...
Hati kita memang fragile sebab itu ia selalu kena ditutupi dengan iman

Kiko Chris said...

thanks...klau x thn dugaan tu,mmg ssh kn.