Monday 12 November 2012

Kenapa Nak Buang Bayi?


Bayi, bayi, bayi...  Siapa yang tak suka baby?  Aku suka sangat sebab dorang comel/cute/kawaii apabila mereka bwat mimik-mimik muka yang tertentu.  Then aku juga suka dengan kelakuan mereka yang kita tidak jangkakan.  Tu yang bleh buat kita stress kita hilang.  Kalau tak percaya, tanyalah kepada yang dah ada title ibu dan ayah tu.  Hee... :D Kadang-kadang memang arr kita bleh rasa annoying gak ngan kelakuan mereka yang tak nak duduk diam tu, tapi dah nama pun masih baby kan.  Hehe..

Di bawah ini ialah gambar budak-budak yang mak aku jaga, anak kepada cikgu di sekolah yang sama tempat bapa aku mengajar.

Yang ni nama panggilannya Kumang, baru masuk 1 tahun, and masih jalan terkedek-kedek lagi.  Hehe

Yang ni plak Jamie, umurnya baru 3 tahun.  Dah pandai mengira dari nombor 1-10 dalam BI.  Hobinya suka mendengar lagu...  Akulah yang bawa pengaruh kepada dia tu -.-"

Aku suka sangat bila mak aku setuju nak jaga mereka masa aku form 4 dulu.  Sekarang dah masuk 3 tahun lah mak aku jaga anak cikgu ni.  Ada orang bagitau, lepas ada anak, rezeki mereka jadi banyak.  Then maybe ada yang rasa anak tu menyusahkan.  Tapi seperti yang kitorang ada belajar, anak-anak ni kelaklah yang akan mendoakan kesejahteraan kita apabila kita dah tiada kelak.  

So kenapa nak buang bayi kalau anda yang memulakan masalahnya terlebih dahulu?  ;{





If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: