Tuesday 13 November 2012

Donatello Si Kura-Kura Hijau


Donatello..  

Semalam aku g jalan-jalan dengan kakak aku kat Kuching.  Saja sukat jalan.  Hehe..  Kitorang g e-mart ngan Kuching Central.  Sebenarnya dari dulu lagi aku nak beli kura-kura hijau yang kecil ni.  Nampak comel sangat.  Kalau tak cute, taklah aku nak beli kan?  Hehe...  Aku bagi namanya Donatello, salah satu nama empat beradik dalam cerita Teenage Mutant Ninja Turtle. ^o^  Walaupun di hujung tajuk cerita tu 'turtle', warna hijau kura-kura ni mengingatkan aku tentang dorang.  Lagipun aku suka tengok cerita tu.  

Yang ni aku beli di Kuching Central, RM9.50.  Mahal lah jgak kan.  Mula-mula dulu di kedai yang sama harganya cuma RM8.00, sekarang dah naik RM1.50.  Kalau di e-mart yang terletak di Matang tu plak lagilah mahal.  RM12.00 seekor.  Tak sanggup aku nak beli, dah mahal sangat tu.  Lagipun saiznya masih sama.  Sanggup kitorang dari e-mart pergi ke Kuching Central sebab nak beli kura-kura ni.

Semalam aku beli akuariumnya yang jenis plastik tu dengan harga RM4.80 dan makanannya sekali yang berharga RM3.00.  



So kalau dikira semua perbelanjaan aku untuk membeli kura-kura ni adalah RM17.30.  Kalau duit dah masuk nanti, aku nak beli plak beberapa ekor lagi.  Kesian yang ni sorang-sorang je.

Aksi si Donatello di bawah ni.  Masih pemalu lagi, asyik diam bawah pelampung dan pecahan pasu tu je.



Aku belum pasti lagi jantan betinanya.  Nanti aku buat research pasal kura-kura ni.  Aku tanya kat taukey kedai tu pun dia tak tahu -.-"







If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: