Sunday 28 October 2012

Failure is Good


Gagal itu baik.  To readers/bloggers or whoever you are, siapa yang tak pernah gagal dalam melakukan sesuatu dalam hidup korang angkat tangan?  *Sila angkat walaupun orang tak nampak...Muehehe  :P*  Kepada yang angkat tangan tu, korang boleh rasa bimbang lah sikit.  Apa sebab?  Because people that never fail in do something in their life might learn nothing.  


Betul tak?  Contohlah korang kalau dalam bercinta tu, mesti korang pernah bergaduh dengan gf/bf korang kan?  Then lepas bergaduh tu, selalunya kita semakin mengenali antara satu sama lain and faham dengan kehendak pasangan korang serta apa yang kurangnya dalam diri korang.  And lagi satu contoh, bagi korang yang ada fail ataupun yang dapat markah rendah dalam test, quiz, exam or whatsoever yang ada kaitan dengan study korang, mesti korang sedar yang korang mesti bagi up lagi usaha korang.  And jangan terkejut kalau markah korang lagi tinggi daripada markah kawan-kawan yang selalu dicop akan score dalam exam seterusnya.  

And one more thing, everyday is a learning process.  Ada yang gagal dalam perniagaan, terus give up.  Yang frust bercinta, diving dari bangunan tinggi. *geleng3*  Memang kegagalan tu menyakitkan, tapi cuba tengok dari segi positif.  Yang gagal dalam perniagaan tu bolehlah tukar strategi lain kalau nak mulakan semula perniagaan.  


And yang gagal dalam bercinta tu kalau ditinggalkan pasangan korang, pastikan korang menjadi lebih baik daripada sebelumnya and buat ex korang menyesal sebab tinggalkan korang.  Hehe...  

Yang penting sekali kalau kita gagal mencapai apa yang kita inginkan, tak blehlah give up terus.  Mula-mula memang susah nak bangun semula, tapi no pain, no gain.  Selalunya orang tengok kegagalan tu dari segi negatif, tu yang banyak cuba nak bunuh diri tu.  Tapi jangan pula sengaja menggagalkan diri ek.


Dah macam penceramah lak plak aku kan.  :D  Ini pun untuk peringatan kita bersama.  It's time to rise and shine people ^___________^



If you like it, click the LIKE button ok?Thank you

No comments: